Ванга: Вдигнете цетири държавни черкви и България ще се оправи

Ванга: пророчество, предсказание, църква, черква, българия


Написано от Катерина Найденова
(послание,отправено до проф.Божидар Димитров при разговор с пророчицата)


- Димитров,за да му разкрие последната си голяма тайна. А тя е - четири "държавни църкви" ще оправят България.

- Професорът историк не и вярва и отива едва след втория неин зов. Скоро след това гадателката, която Димитров е смятал за нетленна,умира от рак. И когато той разбира,че всичко предречено се е сбъднало,вече е късно. Не може да получи второ, по-точно знамение от феномена.

- Скептик по природа, проф.Димитров посреща екипа ни в кабинета си, а върху масата лежат ковчежета с праха на петима български владетели, които скоро ще бъдат погребани в мавзолея на българските царе. Така нарича възстановената по волята на Ванга църква "Св.40 мъченици". Една от нейните заръчани църкви.

- "Баба Ванга ли? Не знаех,че съдбата ще ме срещне с нея.

- Не вярвам на екстрасенси,

- разказва родолюбецът.- Ако имаше ясновидци,щяха да познават всяка седмица числата от тотото. Знам,че някои хора работят с много голям процент от мозъка си в определено време. Ясно ми е,че вкарваме само 3% от сивото си вещество. А тези,които използват 5-6% в резултат на силен стрес, виждат в миналото или в бъдещето.

- Пък какво ли остава за 100-те процента на Вангините видения. Един от моите племенници преживя тежък момент в семейството и виждаше на 13-годишна възраст падащи самолети и автомобилни катастрофи на другия край на България, които наистина се случваха",признава професорът.

- Но неверието на шефа на НИМ продилжава." И затова,когато един приятел рече, че Ванга ме вика,аз се изсмях. Беше през есента на 1996 г. Ами откъде е чувала за мене? Не бях толкова известен. Лице непопулярно! И първия път не отидох.

- След това пак ми се обади приятелят и казва тревожно: "А бе, жената е болна. Скоро няма да я бъде. Знае си. Затова иска да те види и да ти предаде нещо важно за държавата. "Тогава бях по случайнист в района на Петрич. Само,че от другата страна на границата.Снимах филм.Отидох в Петрич,попитах за къшата и.Срещата ни беше за 17 ч. Студено. Притъмнява. Седнах на скамейката в двора. Чакам,треперя. Абе, гледам, никакъв живот вътре! Мъртвило! Викам си, бре, какво стана с тази самотна жена.

- Питам съседите: "Какво се случва, тя ме вика два пъти, чака ме, не ме познава, а пък я няма". И те ме съветват; "Ами тя живее на Рупите". И аз казвам: "Ега ти, къде е това?" Намерих ги, отивам аз на Рупите, тъмница голяма през 1998 г., тя спи на малко диванче, като благо дете. Но веднага ме усети. Отвори очи. Промърмори за кратко и се отпусна."

- Какво е казала Ванга на Божидар Димитров преди толкова време.Може би от скромност, или защото най-сетне животът му помага да изпълни посланието на ясновидката, той мълчи много време. И признава чак сега. "Каза ми: Седни Божидаре. Аз скоро си отивам. Исках да ти предам, че ти си определен да оправиш държавата. Вярата е най-важното. "Попитах веднага от кого съм определен. Беше твърде голяма тежест за мене. Не ми обясни. Тя беше зле.

- Живееше с печата на смъртта

- Продължи: "Трябва да стегнеш 4 държавни църкви. Когато това стане, България ке се вдигне на крака". А държавни храмове никъде нямаше. Очевидно Ванга е говорела за най-важните стълбове и символи на държавността от време оно. Изброяването започна от "Св.40 мъченици" във Велико Търново. "Докато не се оправи първо тя, и България няма да се оправи". Това добре, приех го някак си, но пак не повярвах."

- И има защо. Тогава Димитров е директор Националния исторически музей. "Това означава, че не се занимавах с недвижими, а само с движими паметници на културата. А те са на шефа на НИПК, а не на НИМ. "И професорът си казва: "Ама тая ме е сбъркала с него". Забравил случая. Ванга умира месеци по-късно. "Не знам заветът и към мене последен ли беше. Май да.

- Само три години след това съдбата започна да ме блъска към недвижимите паметници. Когато дойде Симеон Сакскобурготски, дадоха на НИМ няколко филиала, между които и "Св.40 мъченици", парахода Радецки, Земенския манастир и Боянската църква". Дядото на Симеон е приемал българската корона в "Св.40 мъченици". така,че на Сакскоборгота не му дало сърце да откаже идеята да се стегне храмът в Търново.

- Четирите "държавни" църкви, споменати от Ванга са: Плиска - Голямата базилика, църквата в Охрид "Св.Пантелеймон", "Св.40 мъченици", Боянската.
Когато свлачище се появява в старатa българска столица, викат проф. Димитров да спасява останките й. Така изведнъж се оказва, че отговаря и за възстановяването на Голямата базилика в Плиска, от която са останали само руини. Така поема две от Вангините "държавни" църкви. Плюс още 16 по-малки. Неочаквано...

- "Направих всичко възможно за завета и. "Св.40 мъченици я оправих. Натискът ми за Боянската църква също беше силен. Там събирахме дарения. Имената на хората са записани на плоча. Църквата още се реставрира".

- Сбъдва се и цялото пророчество на Ванга. "По-късно за председател на Националния съвет за опазване паметниците на културата бях избран аз. За да умирявам страсти. Тогава Боянската църква дръпна напред. А базиликата в Плиска е най-голямата в Европа. По-голяма с 20 кв.м.от "Света София" в Истамбул, която е огромна. И нея правим сега. Надявам се до 2-3 години да бъде готова", прокобява за добро Божидар Димитров.

- И продължава: "Любчо Георгиевски, един красив българин, който участва във възстановяването на Охридската крепост, моя милост го убеди да възстанови "св.Пантелеймон".

- Когато Ванга ме извика, нямах и капка интуиция за институционални права да свърша това.

- Щяха да ме размажат

- ако знаеха,че действам по нейна заръка. Но 3 години по-късно законно започнах да възстановявам църквите. Думите и се сбъднаха. Тъй като тя беше от друг свят,дано е била права,че е дошло време да се оправим. Не можеш да избягаш от съдбата си. Сега разбирам,че тя говореше не само за вяра,а и за държавност. Като истински държавник,по-голям от всички други."



От вестник "Нощен труд"

Храносмилателни ензими вредни комбинации храни
eXTReMe Tracker

- Последователи